2011-01-29

Pirštų didelė šeima

/paglostom delniuką/
Susipažinkime su ja:
/toliau įvardydami kiekvieną pirštelį, jį pačiupinėjam arba rodom/
Aš - nykštys, /sakom storu balsu su pasididžiavimo gaidele/,
O šitas – smilius, /paprastu balsu, /,
Aš didysis esu vyras! /vėl garsiau storiau/
Gaila, vardo neturiu... /liūdnokai, gailiai/
Aš - mažylis gi esu /žvitriai, plonai/.

Štai tokį pirštų žaidimą išmokome iš mus aplankusių bendraamžių bičiulių :) Ačiū, Edita - dabar tai Ronjos žaidimų topo pirma pozicija :)

Su pirštukų vardais kol kas nemokėjau nė vieno žaidimo ar eilėraštuko. Austėjos Landsbergienės bloge jų aptikau net kelis, o labiausiai patiko šie:

PIRŠTUKAI
Pirmasis pirštukas
Vadinas nykštys (sugniaužus pirštus rodyti nykščius arba vienos rankos smiliumi rodyti kitos rankos nykštį).
Jis niekad nosytės
Daugiau nekrapštys (judinkite nykščius į šonus).
Antrasis pirštukas
Smilius vardu (rodyti smilius).
Jis lenda ir sukas
Kur būna saldu.
Trečiasis pirštukas
Didžiausias iš visų (rodyti didžiuosius).
Aš juo kibirėlį
Per kiemą nešu.
Ketvirtas – bevardis (rodyti bevardžius).
Penktasis – mažiukas (rodyti mažylius).
O aš mažutis- šaunus aš vaikutis

PIRŠTUKAI MIEGA
Šitas pirštukas nori miegelio,
Šitas – atsigulė jau į lovelę.
Šiam pirštukui akys merkias,
Šis pirštukas miega, knarkia
Šss… Tu, mažyli būk tylus,
Nes gali pažadinti broliukus.

Pastarąjį ir sekantį aptikau tikroj lobių skrynioj - logopedės Nijolės (iš Šiaulių!!) puslapyje :
Na, imkitės darbo broleliai!
Parodykit - kas ką galit!
Tu, Nykšty, malkų prineši.
Tu, Smiliau, užkursi pečių.
Tu - atneši vandenėlio
Tu - paruoši pusrytėlius.
O tu - dainuoki kuo linksmiau,
Kad broliams dirbti būt smagiau!

Na, o šio nuotrupas prisiminiau iš vaikystės, ir apsidžiaugiau, Internete radus visą:
/lenkdami po pirštelį, sakome/
Varna Veronė,
Šarka Petronė,
Vilkas Motiejus,
Zuikis Baltramiejus,
Lapė Kotryna su visa šeimyna
pasmurkst į karklyną... /pakutenam/

Ką gi, belieka viską, ar bent kelis, išmokti mintinai. Pradžia yra. "Pirštų didelė šeima..." :)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą